Interjú a bella Magazin megálmodójával

Hét év telt el azóta, hogy az első nyomtatott bella Magazin Ausztráliában megjelent, és Liz Hamilton volt, aki az egészet megálmodta és elindította. Ő Isten bátor harcosa, igazi úttörő. Az ausztrál bella rae  és a magyar Bella Girl csapat megtiszteltetésnek veszi, hogy tovább viheti, amit ő elkezdett…

Az ausztrál csapat a közelmúltban személyesen faggatta Lizt a kezdetekről. 

bella rae: Liz, mesélj nekünk a kezdetekről!
Mindig is lenyűgöztek a magazinok, különösen a  bennük rejlő kreativitás.  Azt hiszem a bella Magazin  igazából akkor indult, amikor egy nap, még 10-dikes koromban ültem az iskolai könyvtárban.
Ahogy elnéztem a polcokon a magazinokat, mind amerikai volt, emlékszem, ahogy arra gondoltam:  “Miért nem lehet egy normális magazinunk sem, ami itt, Ausztráliában készült?”

Amikor évekkel később elkezdtem a Bellát, szerettem volna változást tapasztalni abban, ahogy a nők magukra tekintenek.

Úgy éreztem, hogy a média felelőtlen, mivel a magazinok a nőket nem valósághűen ábrázolja. Megláttam azt is, hogy a média által bemutatott nőképnek szerepe van a mentális betegségek terjedésében.
Megláttam a lehetőségét annak, hogy valami jobbat hozhatunk létre, ami formálhatja azt, ahogy fiatal nők gondolkodnak magukról, és mélyebben, reálisabban ébrednének tudatára az identitásuknak, egyediségüknek és a bennük rejlő lehetőségeknek.

Szóval elkészítettem egy magazincímlapot, és leírtam a médiakiadványként benne felfedezhető lehetőségeket a City Women Toowoomba vezérigazgatójának. 2008 júniusában 8 tehetséges fiatal hölggyel ültünk le tárgyalni, akik különböző érdeklődési területen mozogtak otthonosan, és különböző területeken szereztek tapasztalatot (fényképészet, újságírás, grafika stb.)

Valószínűleg nem sejtettük igazán, mire vállalkozunk! Egyikünknek sem volt szerkesztőségi munkában tapasztalata, de volt egy víziónk, és napról napra odaszántuk magunkat, hogy láthassuk a beteljesülését!

Öt hónapunkba és rengeteg energiánkba került, hogy az első szám 2009 januárjában megjelenhessen. Ez az idő nehéz és zűrzavaros volt, mert nem csak egy magazint szerkesztettünk. Azon túl, hogy cikkeket gyűjtöttünk, fotózásokat tartottunk, a családunkkal is törődnünk kellett, adományokat kellett gyűjtenünk, támogatókat kellett keresnünk helyi vállalkozók és gyülekezetek között, hogy a nyomtatás költségeit állni tudjuk.

     
Az első bella Magazin gyönyörű szép volt, tele hibával! Ennek ellenére már a második számra  többen csatlakoztak a missziónkhoz, és az évek során egy bámulatos csapat jött össze.

Ahogy visszanézek…

.. emlékszem nőkre, akik önbizalma szárnyakat kapott attól, hogy a fotózáson emberként és nem tárgyként ábrázoltuk őket.
… emlékszem, mennyire örültek különböző alkatú és etnikai hovatartozású lányok, hogy megjelenhettek a bella hasábjain.
… láttam két generáció ébredését, mert azok az anyák, akik olyan magazinokon nőttek fel, melyekben a nők szexualizált tárgyakként vannak ábrázolva, elkezdték a Bellá-t használni, hogy a lányaik máshogy gondolkozzanak és viselkedjenek, és megtalálják a valódi identitásukat.

Most azt látom, hogy …

… van némi változás országos szinten abban, ahogy a nők magukról gondolkoznak.

… a nők egyre jobban felismerik, hogy némely női magazin mennyire egészségtelen hasonlítgatásra készteti az olvasóit.
… többféle magazin elérhető, ezáltal a kínálat többféle embert szolgál ki, és egyúttal stimulálják a nőkben rejlő művészi érzéket és kreativitást is.
… különböző kultúrákban élő nők is globálisan képviseltetve vannak.

Vannak még kihívások…

  • A nőket sokszor úgy állítják be, mintha szuperhősöknek kellene lenniük.
  •  A nők sokféleségének bemutatásában.
  • A digitális és nyomtatott média bizonytalansági tényezői.
  • Az Y és Z generáció számára is érdekesek maradjunk.

A mi missziónk és küldetésünk változatlan: a nők felelős bemutatása a médiában.

Hogy egy magazin valóban változást ért el, abban érhető tetten, hogy a következő generáció tovább akarja vinni. S ez nagyon izgalmas!

Liz most egy olyan cégnek dolgozik, melynek célja a jövő munkahelyeit megteremteni, és felkészíteni közösségeket a technológia gyors változásaira. Feleség, három gyerekes anya, sokak barátja, aki szenvedélyesen igyekszik segíteni a fiataloknak fejlődni. Azt mondja, hogy egy ötlet akkor valósul meg, ha rugalmas, hálás és elkötelezett vagy, mindig a megoldást keresed, és nem panaszkodsz.

Liz azt üzeni: azzal kezdd, aki vagy… “Ha igazán tudnád, hogy ki vagy, nem akarnál senki más lenni”! Fedezd fel a személyiségedet, fogadd el magad, mindig légy kész tanulni, légy nagylelkű, és élj őszintén.

Fordította: Udvarhelyi Noémi

A folytatásban eláruljuk, hogyan indult el útjára Magyarországon az ausztrál bella rae Magazin online hugicája, a Bella Girl Magazin. Izgalmas lesz, megígérjük!

Küldj választ

%d blogger ezt szereti: