A Cosmopolitan ugyanarra tanítja a lányokat, mint a Playboy a fiúkat

Mindenki, aki hallotta már a Playboy nevet, tisztában van vele, hogy kifejezetten szexuális, pornográf tartalom áll mögötte. Viszont a hírneve tökéletesen egyértelmű, s bár zászlajára a „stílus-irányadó, valamint a politikai, szexuális és gazdasági szabadság élharcosa” szlogent tűzte ki, mégsem gondolja senki, hogy a Playboy több, mint egy pornó magazin.

A Cosmopolitan nem egy kemény pornó újság, mindazonáltal kifejezetten szexuális tartalmú, lealacsonyító, és a Playboyhoz hasonlóan előszeretettel támogatja a pornográfiát.
Kutatások szerint a Cosmopolitannak és a Playboynak hasonló felfogása van a szexualitásról és a nők közönségre gyakorolt szexuális vonzerejéről, de a Playboyjal ellentétben a Cosmopolitan szexuális mivolta nem mindig egyértelmű a vásárlók, különösen a tinédzser lányok számára. Végtére is miből gondolná egy tinédzser, hogy a Cosmopolitan egy felnőtt magazin, amikor a rágógumi színű címlapon a kedvenc Disney sztárja díszeleg?
A Cosmopolitan, címlapján minden alkalommal a legújabb újrafeldolgozott szexfogásokkal és a hiperszexualitásukkal hencegő, (szex)tárgyiasult modellekkel, az üzletek kasszáinál vadászik a vásárlókra.

Ami a tartalmát illeti, a Cosmopolitan könyörtelenül normálisnak állítja be fiatal női olvasói számára a szex kockázatos területeit, legyen az nyilvános szex, anál, gruppen vagy akár szado-mazo. A 2016-os februári száma például a „The Swing” c. cikkében azt sugallja az olvasóknak, hogy ugyan a monogámia az etalon, egyéb együttélési formák – mint a három, négy partnerrel való egyidejű kapcsolat – is egyre inkább teret nyernek, megbélyegezve a társadalmat.
Ezek a kifejezetten szexuális beállítottságú írások erőteljesen hódítanak a fiatal lányok körében, a Cosmopolitan mítosz ellenére is, miszerint a magazin a 18-49 közti korosztálynak szól.

De ez nem véletlen. A magazin szándékosan igyekszik fiatalabb olvasókat szerezni.

Máskülönben miért tárgyalná meg az olvasókkal Joe Jonas, a Disney Channel és a népszerű Rocktábor c. film sztárja, a Jonas Brothers zenekar szólóénekese a szex-bakancslistáját a 2017. januári számban, amelyen szerepel a liftben szeretkezés is? Vagy miért Zayn, a minden tinilány kedvencének számító One Direction fiúbanda énekese lett a 2016. júliusi szám szépe? A felnőtt tartalommal párosított fiatal sztárok okán felmerül bennünk a kérdés, hogy ki is tulajdonképpen a célközönség?! Ráadásul Joe Jonas és Zayn nem az egyedüli Cosmopolitanban megjelenő Disney- illetve tinédzser sztárok, amiből észrevehetjük, hogy a magazin rajtuk keresztül próbálja magához vonzani a fiatal olvasókat. A 2016. júliusi szám borítóján Zendaya, a Disney Channel Indul a Risza! c. szitkomjának sztárja szerepelt, illetve további számokban is találunk Disney celebeket, úgymint Demi Lovato, Miley Cyrus, és Selena Gomez. A Cosmopolitan nem azért foglalkozik ezekkel a sztárokkal, mert a harminc fölötti olvasóközönséget akarja elbűvölni.

A magazin nem kizárólag a címlapokkal és az újságcikkekkel csábítja a kiskorú olvasókat. Internetes oldaluk és a szociális média jelenti a legnagyobb segítséget ebben. A Cosmopolitan elérhető olvasói számára a Twitteren, Snapchaten és az Instagramon keresztül is; manapság ezeken a fórumokon a legkönnyebb a tinédzserek közelébe férkőzni. Ráadásul a weboldalukon és a közösségi profiljaikon megjelenő cikkek sokkal inkább szexuális tartalmúak, mint maga a magazin. Íme néhány példa:

„Cukrosbácsival járok, hogy támogathassam a fiamat. Betekintés az életembe”
– ez a cikk bemutatja a „cukros” társkereső oldalt, ahol korosodó milliomosok ismerkedhetnek meg fiatal lányokkal

„Ki mit visz magával gruppenszexre?”
– itt mindennaposnak állítja be a szexpartikat, gruppen szexet és a több partnerrel folytatott kapcsolatot.

“Ismerd meg a Sötét ötven árnyalata szexjáték kollekciót” – reklámozza a Szürke ötven árnyalatának folytatását és egy sor szexjátékot, úgymint vibrátorokat, mellbimbócsipeszt, anál dugókat, sőt még Christian csokornyakkendőjének mását is, amellyel kikötözi Anát a regényben.

„Szexmunkások beszámolója a legdrágább szolgáltatásaikról”
– bemutatja, hogyan játszanak „Barátnőt rendelésre” a prostituáltak, és normalizálja a szex-munkát

“12 BDSM szexjáték, amit ki kell próbálnod”
– reklámozza a kötözős szexet és eszközeit.

“Milyen az igazi hármas?”
– a gruppenszexet népszerűsíti.

„Pornóval a riói Zika-vírus ellen”
– pornó oldalt népszerűsít.

Különösen szexuális beállítottságúak a Cosmopolitan Snapchat oldalán fellelhető történetek. Ezek közt olyan írásokat találunk, mint a „24 alkalom, amikor a celeb mellére irányult minden figyelem” és a „Tíz dolog, amit a vaginádról gondol.”

Nem elég, hogy ezek a cikkek elérhetőek a kiskorúak számára, ráadásul olyan tartalmú írások közé vegyítik el őket, amelyek a tini lányokat kifejezetten érdeklik, például a Snapchat „15 vicces tipp csajoknak, hogyan hívjuk meg a fiúkat a bálra” c. írása. Hol érdekel ez egy 20-34 évest?!

Miért számít mindez? Nos, a kutatások szerint a tini lányok ezeket a szexuálisan provokatív, lealacsonyító pornográf tartalmakat olvasva elkezdenek szexuális tárgyként tekinteni magukra.
Bizonyítékok utalnak rá, hogy a „szexualizáció a 18-24 év közti korosztálynál negatívan befolyásolja a kognitív fejlődést”, és látva a nők szexuális tárgyként való kezelését, a tinédzser lányok és a fiatal nők „nehezebben fogadják el saját testüket, valamint étkezési rendellenesség, alacsony önbecsülés, depresszió és akár fizikális egészségügyi problémák tünetei is felléphetnek náluk”.

A Playboyról mind tudjuk, hogy szexuálisan degradáló, pornográf magazin, csakhogy hasonló undorral kéne tekintenünk a Cosmopolitánra is.
Ne hagyjuk magunkat megtéveszteni azzal, hogy a Cosmopolitan a nők épülését szolgáló magazin.
Semmiféle épülésre nem szolgál ez a szexuális tartalmú, degradáló, pornó publikáció.
Épp ellenkezőleg; valójában nőellenes magazinnak kellene minősíteni, amely a nők szexuális kizsákmányolását és lealacsonyítását célozza.

Az üzletekben nem lehet Playboy magazint kapni. Miért nem igaz ez a Cosmopolitánra is?! A Cosmopolitánt ki kéne tiltani a boltokból és szexuális/felnőtt tartalomnak minősíteni.

Ne hagyjuk, hogy a címlapok tini modelljei, a szociális média csábítása, mint a „Lisa Frank elhozza neked álmaid szivárvány-smink kollekcióját” és társai, vagy a rágógumi rózsaszín grafika továbbra is megtévessze lányainkat!

Szerző: Leanne Miller, NCOSE gyakornok
Forrás:http://endsexualexploitation.org/articles/cosmopolitan-teaches-girls-playboy-teaches-boys/
Fordító:Bakonyi Regina

Küldj választ

%d bloggers like this: